Pressemeddelelse:
Nyt initiativ for at støtte professionelle og amatør-fotografer

Køln, marts 2017

Pixum online fotoservice, tilbyder nu på sin hjemmeside et sponsorprogram til arrangering af fotoudstillinger. Programmet er rettet mod private kunder eller professionelle fotoklubber, fotofestivalarrangører eller freelance fotografer; alle er velkomne. Pixum er tilstræber at yde den bedste service og rådgivning til at gøre arrangementet til en succes.

Det at arrangere en udstilling med ens egne værker kan være en vanskelig opgave. Ud over det at finde de rigtige lokaler, kan finansieringen af trykkene være en reel hindring for realiseringen af projektet.

Pixum sponsorprogrammet er åben for alle

Pixum er klar over, at fotografering er en kunst, der stadig har mange facetter at fremvise. Derfor støttes fotografer i formidlingen af deres arbejder og det ikke kun i Danmark men også i resten af Europa. Pixum ønsker at fremme eksponeringen af kendte som ukendte fotografiske talenter og fotoklubber, så fotoentusiaster i hele landet har mulighed for nogle gode oplevelser i fotografiets verden. Sponsorprogrammet fokuserer på indtrykket af kunstnerens værker i materialer af høj kvalitet. Afhængigt af projektet, vil Pixum også kunne gøre sine kommunikationskanaler tilgængelige, til information om udstillingen til deres loyale kunder.

Gode erfaringer i flere europæiske byer

I det forløbne år har Pixum ikke bare i Köln haft mulighed for at sponsorere og arbejde sammen med talentfulde kunstnere. For eksempel december sidste år blev der med Niçois DECLIC arrangeret en fotofestival i fællesskab med "collectif Photon" i den franske by Nice. Temaet var "Skygger og lys ved den franske Riviera", hvor Pixum stillede tryk på aludibond til rådighed. Tidligere på året leverede Pixum billederne til fotografen Valentina Figini's hyldest til den catalanske hovedstad med udstillingen "Made in Barcelona". Her kunne utallige besøgende beundre hendes værker med Barcelona som hovedperson.

Få også du støtte til dit projekt

Læs mere om disse spændende sponsorater og send en ansøgning til dit eget projekt under: https://www.pixum.dk/udstillinger.

Claus Bagterp
E-mail: presse@pixum.com